بزرگترین مطالعه ی رژیم غذایی کم کربوهیدرات برای کمک به کنترل دیابت نوع 1 در جهان بزودی آغاز می شود

14  مه 2018 - بزرگترین مطالعه در سطح جهان برای بررسی تاثیر یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات بر دیابت نوع 1 و کنترل آن از پاییز امسال آغاز می شود.
بنیاد علوم رژیم غذایی در سوئد، که بودجه ی مطالعات علمی متمرکز بر رژیم غذایی را تامین می کند، بودجه ی بیشتری را برای انجام این کار اختصاص داده است.
تعدادی از مطالعات قبلی نشان داده اند که رژیم های غذایی کم کربوهیدرات پتانسیل بالایی در بهبود سلامت افراد مبتلا به دیابت نوع 1 دارند. هفته ی گذشته، تحقیقات در مورد رژیم غذایی کم کربوهیدرات و دیابت نوع 1، نشان داد گروهی از افراد مبتلا به دیابت نوع 1 - عمدتا متشکل از کودکان و نوجوانان- توانستند با رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات قند خون خود را بخوبی کنترل کنند.
مطالعات بزرگتر می تواند مزایای رژیم بسیار کم کربوهیدرات را در مدیریت دیابت نوع 1 تایید نماید.
به گفته ی بنیاد علوم رژیم غذایی سوئد ، از 50000 بیمار مبتلا به دیابت نوع 1 در سوئد، تنها 25 درصد قادر به کنترل قند خون خود در سطح توصیه شده با مراقبت های استاندارد می باشند.این وضعیت نیاز به روشهای دیگر را برای کنترل این بیماری نشان می دهد، از سوی دیگر نتایج سبک زندگی کم کربوهیدرات برای کمک به بهبود کنترل این افراد، امیدوار کننده بوده است.
در حال حاضر، هیئت بررسی اخلاقی استکهلم ادامه ی این مطالعه را مجاز دانسته است و محققان مرحله بعدی را آغاز کرده اند. Anneli Björklund پژوهشگر ارشد، استاد و پزشک ارشد در بیمارستان دانشگاه کارولینسکا گفت: ما به تازگی شروع به ثبت نام از بیماران کرده ایم، هدف ما این است که این مطالعه از پاییز امسال آغاز شود.
انجمن دیابت بریتانیا شاهد موفقیت بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 1 در تغییر سبک زندگی خود و پیروی از یک شیوه زندگی کم کربوهیدرات برای بهبود کنترل دیابت خود بوده است.
دکتر Ian Lake  ، پزشک عمومی مبتلا به دیابت نوع 1، که خود از مزایای رژیم کم کربوهیدرات بر کنترل دیابت نوع 1 بهره برده است، می گوید:ما قویا اعتقاد داریم که رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند تا حد زیادی سلامتی افراد مبتلا به دیابت نوع 1 را بهبود بخشد، کسانی که آماده اند تا آن را امتحان کنند باید با حمایت تیم سلامت خود، وارد این برنامه شوند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/may/worlds-largest-low-carb-type-1-diabetes-study-set-to-start-91757776.html